søndag den 24. marts 2013

Sprutte - indsamling - opdatering

Da jeg skrev om Sprutteindsamlingen igår, så vil jeg lige lave en opdatering.
Hvis i ser på listen over Tovholdere/Sprutte Ambassadører så finder i også mig - under Roskilde.
Så lige nu er der en del sprutter i mit hjem. De findes i flere farver og med forskelligt tilbehør.


 
Dette er min den midste sprutte, den er hæklet i enkelt garn og er derfor lidt mindre en de andre jeg har hæklet. Der skal nok komme billeder af de andre sprutter.

4 kommentarer:

  1. Super initiativ med sprutter. Min mor hækler til Herning og har afleveret 6 stk. Jeg fik hende til det, da jeg ikke selv kan hækle pga ondt i hånden. Hun vil gerne hjælpe og synes det er hyggeligt at hækle dem. Jeg er nemlig født for tidligt for så mange år siden, at forældrene ikke engang måtte komme ind i rummet, hvor kuvøsen stod! Derfor vil min mor gerne hjælpe for tidligt fødte børn til at få lidt tryghed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt din mor hjælper :-) ja der er godt nok sket meget siden du blev født. Man skal faktisk ikke ret mange år tilbage før tingene der måtte være i kuvøsen skulle kunne sprittes af. Så ingen bløde ting eller andre ting som skaber tryghed. Heldigvis for udviklingen :-)

      Slet
    2. Ja, heldigvis for udviklingen! Jeg er født i '69 og mine forældre kunne stå og kigge ind gennem en rude i det rum, hvor kuvøsen stod! Jeg har nok ingenting haft til at give mig tryghed den første måned af mit liv :-( Derfor vil jeg rigtig gerne hjælpe de små børn nu, så godt jeg kan, og har derfor købt en masse garn til min mor og så hækler hun sprutterne ;-)

      Slet
    3. Det er da en fantastisk aftale, du køber og hun udfører. Kan kun syntes om den slags aftaler. Det er faktisk en af de ting de opfordrer til på hjemmesiden. At man kan donerer garn og så finder det en hækler til udførslen.

      Slet